Lilinek

2009.03.14. 08:43

 

a libamellet lemostam hideg vízzel. késsel berácsoztam a hájas bőrét és miután jól megsóztam, a zsíros oldalával lefelé egy öblös edénybe tettem, olyanba, amiben nem ég oda. (vastag falú, teflon, vagy annak valami mai megfelelője)
kis lángon a zsír viszonylag gyorsan kisül belőle, én fedő alatt hagytam. amikor úgy érzed, hogy már át sült annyira, amennyire te szeretnéd, akkor fedő le, láng fel! párologjon el róla minden fölösleges lé, hamarosan sercegni fog a zsír, akkor megpiríthatod mind a két oldalát, ha jól forgatod, nagyon csinos bír lenni.
ha nem vagy biztos benne, hogy mennyire sült meg, egy hústűvel (villa) megszúrhatod, ami lé kibuggyan, annak a színéből vonhatsz le következtetéseket.
ne süssed túl, mert ha kiszárad, akkor kevésbé élvezhető. bár ha ez előfordul, akkor tedd a hűtőbe, hidegen, vékonyra szeletelve, friss kenyérrel, zöldséggel isteni.
a legtöbb sült húst érdemes sütés után állni hagyni (pár perc), és nem azonnal felvágni, hogy a belsejében rekedt gőzök, levek, aromák elrendeződhessenek. viszont érdemes bekalkulálni, hogy ilyenkor még a sülés, főzés folyamata is folytatódik odabent.
(az anyám úgy készíti a kacsa-, libaféléket, hogy az elején hirtelen megsüti, és azután vízzel locsolgatva, fedő alatt puhítja. hmmmm...)
a hagymalekvárhoz rengeteg recept van a neten.
én most felvágtam egy kiló hagymát (sírtam, mint egy gyerek...) húsleves alaplét öntöttem rá. (én tudom, hogy nem mindig tart otthon az ember alaplét, bár a Noémi mélyhűtőjében többnyire van, de ha már leveskockából van visszahígítva, akkor érdemes valami biót választani, nem csak az egészség miatt, de azoknak nincs ételízesítő/leveskocka íze.) tettem bele két evőkanál mézet, ugyanennyi ecetet, sót, szárított szurokfüvet. addig főztem kis lángon, néha megkeverve, míg be nem sűrűsödött és el nem kezdett karamellizálódni a hagyma.
a hagymalekvár nem egy fast food, viszont nincs vele gond, csak néha kell megkevergetni. a vége felé érdemes kóstolgatni, és a fűszerek arányát ízlésed szerint módosítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://labelladieta.blog.hu/api/trackback/id/tr531001269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása