Nyers zöldségeket enni isteni dolog, erről később kisnovellát fogok írni, de a frissen sült kenyér… hát igen.

Tönkölybúza lisztet (346) használtam, egyszerűen azért, mert nem volt itthon fehér liszt. És instant élesztő port, mert a friss élesztőm már nem volt elég friss. A lisztből kicsit kevesebbet, mint fél kilót. Egy tálba tettem, belekevertem az élesztőt, egy fél maréknyi sót. Felmelegítettem egy nagy pohár vizet, abba tettem egy teáskanálnyi mézet (330) és két evőkanálnyi olíva olajat (820), ezeket is jól összekevertem és ezzel kezdtem el begyúrni a tésztát, de később még tettem hozzá meleg vizet, összesen kb. fél liter jutott bele. A tészta hosszas gyúrás után állt csak össze, de miután összeállt, akkor is ragadt, ha nem lisztes kézzel nyúltam hozzá. Hagytam kelni, letakarva. (mindig nedves kendővel takarom le, úgy, hogy a ruha akkor se érjen a tésztához, amikor az már megkelt, és próbálom olyan helyre tenni, ahol nincs hideg, vagy meleg de leginkább huzat nincsen)
Csinos kis kőlapon sütöttem meg két darabban 185 fokon, de tepsin is megsült volna. Kb. 45 percig volt a sütőben, a sütő aljára vizet locsoltam, a sülő kenyeret vízzel megkentem, úgy vastagabb lesz a ropogós héja. Onnan tudom, hogy jó e már, hogy amikor megkopogtatom, kicsit döngős hangot ad. Szeretem azt a hangot.
A végén rácson érdemes hagyni kihűlni.  Ja, és amikor már úgy látom, hogy megsült, gyakran megfordítom és hagyom fejjel lefelé is sülni egy tíz percig, hogy az alja is sülhessen.
Valahol azt olvastam, hogy Franciaországban 20 perccel a sütés után lehet csak felszolgálni friss kenyeret, biztosan nem véletlenül, én is mindig hagyom kicsit állni a kenyeremet, bár ez igazán embert próbáló feladat.
 
A tojáskrémet 4 kemény tojásból (68/db) és 50gr vajból (746) egy kis sóval kevertem ki.
Ha lett volna egy csöppnyi eszem, akkor a tojást egy kanálnyi avokádóval (140) kevertem volna ki, de nem volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://labelladieta.blog.hu/api/trackback/id/tr14971932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása